ID: 21451
Colorful MX-128 NVIDIA Geforce 4 MX-400 128-bit 64MB AGP 4X
€5,95
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Colorful MX-128 Rev 2.1 NVIDIA Geforce MX400 128-bit SDRAM 64MB Geforce 2 AGP 4X 8X 2X TV-Out
-Prijs € 5,95 + € 2,50 verzendbijdrage t/m buspakket PostNL 250gram
-Snelle 128-bit memory bus, daardoor hoge geheugen bandwijdte ,
-Fill rate up to 800 MTexels/sec !! / pixel opvulling/ render per seconde
-3D Pixel Shading Rasterizer, Transform & Belichting in 3D
-Voor 2de XP computer, Retro Gaming PC, Workstation, Server of Linux systeem
-MX-400 the most Value and performance of the Geforce 2 MX series (outperformsTNT2/ RIVA/ M64)
-Aanbevolen Windows XP, Linux x86 x64, Win. 2000, Win. ME / NT / Win Server /, Win 9xx
-1 maand niet goed geld terug garantie
Omschrijving
Deze Colorful MX-128 gebasseerd op de Geforce 2 MX400 mainstream GPU is in werkelijk een uitvoering met Geforce 2 GTS/ TI/ Ultra / Pro eigenschappen. De sneller memory bus/ geheugen interface van 128-bit en daardoor en extra hoge geheugen bandwijdte (2 x dat van de reguliere GF2 MX400) heeft deze Colorful voor zijn leeftijd hogere prestatie dan Geforce 4 MX4000,MX440 MX420 uitvoeringen en is het model te plaatsen tussen de Geforce 4 mainstream Geforce 3 TI200 en de high-end modellen. De GPU draait standaard op 200 MHz en kaart is voorzien van 64MB SDRAM DDR geheugen met een effective snelheid van 334 Mhz en dat is voor deze generatie 2001 meer dan behoorlijk voor deze generatie
De kaart leent zich goed als upgrade van vooral AGP gebaseerde onboard grafische adapters en als upgrade van Geforce 4 MX series, Geforce 2 MX-series, Riva VANTA TNT,TNT2 e.a en verschillende Quadro 2 of 4 entry level Workstation van AGP/ PCI systemen . De kaart wordt goed ondersteund in Windows XP W2K en ouder, Windows Server en NT besturingsytemen en natuurlijk de Linux en OpenSource besturingssystemen.
De kaart is zeker geschikt voor Internet multimedia, media playback zoals video Acceleration zoals Intel Indeo decodering, Direct Show, MPEG 1 + 2/ DVD full frame/ TV-support worden ondersteund. Ook met betrekking tot 3D applicaties en Retro Gaming heeft de Geforce arcitectuur met 2 Pixel/ 4 Texture Mapping en 2 Raster units voldoende in huis om 3D textures, shaduw en lichtval in bepaalde Game titels, foto en videobewerking. Al deze taken worden nog eens extra ondersteund door extra 64MB framebuffer, waarbij de snelle 128-bit memory bus en de vehoogde bandwijdte de taken snel door de Geforce GPU kan laten uitvoeren.
De grafische kaart heeft standaard VGA waarbij hoge resoluties 2048 x 1536 @ 60 Hz in 32-bit te behalen zijn en men heeft een analoge TV-out S-video tot zijn beschikkking voor analoge TV weergave 1024 x 768
Beschrijving fabrikant NVIDIA GeForce 2
The NVIDIA GeForce2 family brings leading-edge technology to performance, mainstream, and mobile users.
By combining a second-generation transform and lighting architecture, with the NVIDIA Shading Rasterizer (NSR) and features such as TwinView dual-display, the GeForce2 family is the ideal solution for 3D multimedia, gaming on the go, video conferencing, and DVD playback.
Second Generation Transform and Lighting (T&L)
Two separate engines on the GPU that provide for a powerful, balanced PC platform and enable extremely high polygon count scenes. Transform performance determines how complex objects can be and how many can appear in a scene without sacrificing frame rate. Lighting techniques add to a scene's realism by changing the appearance of objects based on light sources.
NVIDIA Shading Rasterizer (NSR)
Brings natural material properties (smoke, clouds, water, cloth, plastic, etc) to life via advanced per-pixel shading capabilities in a single pass
Bron: NVDIA
Eigenschappen
-Model Colorful MX-128 version 2. model release 2001
-GPU NV11 Geforce 2 MX-400
-GPU Clock speed 200 MHz ~ potential
-Memory speed 167 MHz ~ potential
-Fysiek geheugen 64 MB SDR SDRAM
-Memory Bus: 128-bit !
-Memory Bandwidth: 5.3 GB/sec
-Pixel Pipelines: 2
-DOT 3 Transform & Lighting Multi Texture Bump mapping Z NV Shading Rasterizing
-Texture Mapping Units 4
-Raster Operators 2
-Texture Fill Rate: 800 MTexels/sec
-Shader Operations: 400 MOperations/sec
-Pixel Fill Rate: 400 MPixels/sec
-Vertex Operations - MVertices/sec
-RAMDACs 350 MHz
-Interface AGP 4X 8X Universeel 2X 1X
-Supported DirectX 7.0 OpenGL 1.5 Direct 3D/ Direct Draw / Direct Video/ Active X
-Dual view with two screens
-HDTV-DVD full frame Playback
Aansluitingen
-1 x VGA HD-15 2048 x 1536 @ 60Hz 32 bit bpp
-1 x TV-out 4-Pin DIN S-video 1024 x 768
Special Features NVIDIA Geforce 2 MX400
-Nvidia 2nd Generation 256-bit Geforce2 MX-400 GPU
3D Features
-Integrated 2nd generation T&L engine
-Nvidia QuadEngine Technology 4 Texture-Mapped, Lit Pixels Per Clock Cycle
-Order independent Full Scene Multisample Anti-aliasing
-32-bit color with 32-bit z/stencil
-DirectX and S3TC texture compression
-Single Pass Multi-Texturing Support
-Cubic Environment Mapping
-Per-pixel lighting and shading
-Projective Textures
-Procedural Textures
-Texture Modulation
-Light and reflection maps
-DirectX and S3TC texture compression
-Bump Mapping
-Per Pixel Perspective Correct Texture Mapping
-Full Scene, Order Independent Anti-Aliasing
2D Features
-High performance 256-bit 2D acceleration
-Optimized for multiple color depths including 32, 24, 16, 15 and 8-bit per pixel Fast 32-Bit VGA/SVGA Support
-True color hardware cursor
-Multi-buffering (double, triple, quad buffering) for smooth animation and video
Video playback
-Enhanced Motion Compensation for full screen video playback of all DVD/HDTV resolution
-Video acceleration for DirectShow, Mpeg 1, Mpeg 2, and indeo
- Motion Compensation for MPEG-2 Decoding
- X & Y Smooth Up and Down Scaling with Filtering
-8:1 up scaling and downscaling Hardware Color Space Conversion/Filtering YUV 4:2:2 and 4:2:0
-Multiple video windows with hardware color space conversion and filtering-
-Per-Pixel Color Keying
-Multiple Video Windows
bron: NVIDIA
-Prijs € 5,95 + € 2,50 verzendbijdrage t/m buspakket PostNL 250gram
-Snelle 128-bit memory bus, daardoor hoge geheugen bandwijdte ,
-Fill rate up to 800 MTexels/sec !! / pixel opvulling/ render per seconde
-3D Pixel Shading Rasterizer, Transform & Belichting in 3D
-Voor 2de XP computer, Retro Gaming PC, Workstation, Server of Linux systeem
-MX-400 the most Value and performance of the Geforce 2 MX series (outperformsTNT2/ RIVA/ M64)
-Aanbevolen Windows XP, Linux x86 x64, Win. 2000, Win. ME / NT / Win Server /, Win 9xx
-1 maand niet goed geld terug garantie
Omschrijving
Deze Colorful MX-128 gebasseerd op de Geforce 2 MX400 mainstream GPU is in werkelijk een uitvoering met Geforce 2 GTS/ TI/ Ultra / Pro eigenschappen. De sneller memory bus/ geheugen interface van 128-bit en daardoor en extra hoge geheugen bandwijdte (2 x dat van de reguliere GF2 MX400) heeft deze Colorful voor zijn leeftijd hogere prestatie dan Geforce 4 MX4000,MX440 MX420 uitvoeringen en is het model te plaatsen tussen de Geforce 4 mainstream Geforce 3 TI200 en de high-end modellen. De GPU draait standaard op 200 MHz en kaart is voorzien van 64MB SDRAM DDR geheugen met een effective snelheid van 334 Mhz en dat is voor deze generatie 2001 meer dan behoorlijk voor deze generatie
De kaart leent zich goed als upgrade van vooral AGP gebaseerde onboard grafische adapters en als upgrade van Geforce 4 MX series, Geforce 2 MX-series, Riva VANTA TNT,TNT2 e.a en verschillende Quadro 2 of 4 entry level Workstation van AGP/ PCI systemen . De kaart wordt goed ondersteund in Windows XP W2K en ouder, Windows Server en NT besturingsytemen en natuurlijk de Linux en OpenSource besturingssystemen.
De kaart is zeker geschikt voor Internet multimedia, media playback zoals video Acceleration zoals Intel Indeo decodering, Direct Show, MPEG 1 + 2/ DVD full frame/ TV-support worden ondersteund. Ook met betrekking tot 3D applicaties en Retro Gaming heeft de Geforce arcitectuur met 2 Pixel/ 4 Texture Mapping en 2 Raster units voldoende in huis om 3D textures, shaduw en lichtval in bepaalde Game titels, foto en videobewerking. Al deze taken worden nog eens extra ondersteund door extra 64MB framebuffer, waarbij de snelle 128-bit memory bus en de vehoogde bandwijdte de taken snel door de Geforce GPU kan laten uitvoeren.
De grafische kaart heeft standaard VGA waarbij hoge resoluties 2048 x 1536 @ 60 Hz in 32-bit te behalen zijn en men heeft een analoge TV-out S-video tot zijn beschikkking voor analoge TV weergave 1024 x 768
Beschrijving fabrikant NVIDIA GeForce 2
The NVIDIA GeForce2 family brings leading-edge technology to performance, mainstream, and mobile users.
By combining a second-generation transform and lighting architecture, with the NVIDIA Shading Rasterizer (NSR) and features such as TwinView dual-display, the GeForce2 family is the ideal solution for 3D multimedia, gaming on the go, video conferencing, and DVD playback.
Second Generation Transform and Lighting (T&L)
Two separate engines on the GPU that provide for a powerful, balanced PC platform and enable extremely high polygon count scenes. Transform performance determines how complex objects can be and how many can appear in a scene without sacrificing frame rate. Lighting techniques add to a scene's realism by changing the appearance of objects based on light sources.
NVIDIA Shading Rasterizer (NSR)
Brings natural material properties (smoke, clouds, water, cloth, plastic, etc) to life via advanced per-pixel shading capabilities in a single pass
Bron: NVDIA
Eigenschappen
-Model Colorful MX-128 version 2. model release 2001
-GPU NV11 Geforce 2 MX-400
-GPU Clock speed 200 MHz ~ potential
-Memory speed 167 MHz ~ potential
-Fysiek geheugen 64 MB SDR SDRAM
-Memory Bus: 128-bit !
-Memory Bandwidth: 5.3 GB/sec
-Pixel Pipelines: 2
-DOT 3 Transform & Lighting Multi Texture Bump mapping Z NV Shading Rasterizing
-Texture Mapping Units 4
-Raster Operators 2
-Texture Fill Rate: 800 MTexels/sec
-Shader Operations: 400 MOperations/sec
-Pixel Fill Rate: 400 MPixels/sec
-Vertex Operations - MVertices/sec
-RAMDACs 350 MHz
-Interface AGP 4X 8X Universeel 2X 1X
-Supported DirectX 7.0 OpenGL 1.5 Direct 3D/ Direct Draw / Direct Video/ Active X
-Dual view with two screens
-HDTV-DVD full frame Playback
Aansluitingen
-1 x VGA HD-15 2048 x 1536 @ 60Hz 32 bit bpp
-1 x TV-out 4-Pin DIN S-video 1024 x 768
Special Features NVIDIA Geforce 2 MX400
-Nvidia 2nd Generation 256-bit Geforce2 MX-400 GPU
3D Features
-Integrated 2nd generation T&L engine
-Nvidia QuadEngine Technology 4 Texture-Mapped, Lit Pixels Per Clock Cycle
-Order independent Full Scene Multisample Anti-aliasing
-32-bit color with 32-bit z/stencil
-DirectX and S3TC texture compression
-Single Pass Multi-Texturing Support
-Cubic Environment Mapping
-Per-pixel lighting and shading
-Projective Textures
-Procedural Textures
-Texture Modulation
-Light and reflection maps
-DirectX and S3TC texture compression
-Bump Mapping
-Per Pixel Perspective Correct Texture Mapping
-Full Scene, Order Independent Anti-Aliasing
2D Features
-High performance 256-bit 2D acceleration
-Optimized for multiple color depths including 32, 24, 16, 15 and 8-bit per pixel Fast 32-Bit VGA/SVGA Support
-True color hardware cursor
-Multi-buffering (double, triple, quad buffering) for smooth animation and video
Video playback
-Enhanced Motion Compensation for full screen video playback of all DVD/HDTV resolution
-Video acceleration for DirectShow, Mpeg 1, Mpeg 2, and indeo
- Motion Compensation for MPEG-2 Decoding
- X & Y Smooth Up and Down Scaling with Filtering
-8:1 up scaling and downscaling Hardware Color Space Conversion/Filtering YUV 4:2:2 and 4:2:0
-Multiple video windows with hardware color space conversion and filtering-
-Per-Pixel Color Keying
-Multiple Video Windows
bron: NVIDIA